Ettevalmistusprotsessid

iDevice ikoon Lugemine
Heliklippide analüüs

Enne komposeerimise alustamist tuleb üle vaadata kõik kogutud materjal ning teha viimased vajalikud muudatused. Häälklippide puhul tuleks kindlasti vaadata üle waveform, et seal ei esineks mingisuguseid eelmainitud anomaaliaid. Lisaks tuleb veel veenduda valitud heliklippide omavahelises kooskõlas, et saavutada soovitud tulemus.

Kindlasti võib juba tähele panna, et heliklippe tuleb väga palju kordi üle kuulata. Sellel on ka selge põhjus. See on üks analüüsimise põhitoiminguid. Mida rohkem kuulata helifaile üle ja veenduda nende sobivuses ja kvaliteetsuses, seda parem on lõpptulemus. Kindlasti oleks soovitatav ka peale pikemat kuulamistööd puhata kõrva ja tegeleda millegi muuga. Üks tegevus, mida soovitavad paljud heliga tegelevad inimesed, on kuulata hea kvaliteediga heliklippe või muusikat. See lainestab teid kvaliteetsemale tasandile, ehk te tajute, mis kõlab tegelikult hästi. Kui naasete peale puhkepausi oma produktsiooni juurde, kuulete juba oma valitud klippe teistmoodi ja suudate vajadusel parandusi teha.

Kompositsiooni visioon

Enne lõpptulemuse kokku komposeerimist tuleb luua endale kujutelm lõpptulemusest. Reklaamklippide puhul oleks vajalik teada temaatikat. Vastavalt sellele mõelda välja miljöö, mis on seotud temaatikaga ja sõltub sellest, mida reklaamitakse. Kui näiteks reklaamitakse jaanipäeva kontserti, siis ei saa kasutada miljööd, mis on vastuolus antud teemaga. Kui visiooni loomise käigus tekib mõne heliklipi suhtes vastuolu, siis tuleb vajadusel seda korrigeerida või asendada.

Teoreetiline lahendus ja kontseptsioon

Kui visioon on paigas saab asuda lõpplahenduse strukturiseerimise juurde. Teoreetiline lahendus kujutab endast juba sisuliselt valmis produkti kontseptsiooni, kus on ära määratud igale heliklipile kindel koht ja heliklippide üleüldine järjestus. Siin määratakse umbkaudselt ära ka milliseid efekte klippide peal võiks kasutada. Lisaks veel ka milliseid võtteid kasutatakse heliklippide võimalikul sulandamisel ja kokkusobitamisel.
Mida spetsiifilisem on kontseptuaalne struktuur, seda lihtsam on produktsiooni realiseerimine. Seevastu praktika käigus võivad esineda mõningad muudatused, sest kõike ei ole paraku võimalik teoorias paika panna. Peamine modifikatsioon toimub siiski praktika käigus. Kui teoreetiline lahendus on loodud võib alustada lõpptulemuse kokkupanekuga. Siinkohal peab ära mainima, et valmis lõpplahendus võib erineda esialgsest ideest, sest kompositsiooni loomise käigus tuleb vajadusel mitmeid kordi algetappidesse tagasi pöörduda ning kõik uuesti üle vaadata. Selle protsessi käigus tekivadki erinevused teooria ja prakitka vahel ning sealt omakorda tulenevad vastavad muutused. Teoorias ei pruugi alati olla täpset ettekujutust efektide ja heltöötlusvahendite funktsioonidest, mida praktikas on võimalik oma kõrvaga kuulata ning vastavalt sellele modifitseerida. Seega tuleb olla võimalikult avatud mõtlemisega ning vastuvõtlik muudatuste suhtes. Konservatiivne mõtlemine piirab kompositsiooni loomulikku arengut ning ei mõju hästi lõpptulemuse edukale saavutamisele. Vahel on soovitatav isegi loobuda esialgsest ideest, kui uuem idee tundub atraktiivsem ning kvaliteetsem.



Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 License